onsdag 23 september 2009

Putos locos

Min kollega och vän Elin blev påkörd av en bil i morse när hon cyklade till jobbet. Hon ringde 9.30, något stressad och chockad för att berätta att hon inte kunde komma. En tand var utslagen, hon hade gjort illa benet, och slagit i huvudet, men klarat sig utan riktigt allvarliga skador. (Även om det med tanden ger mig rysningar bara jag tänker på det.) Det var lite obehagligt, och dessutom fick jag vatten på kvarn. Madrid-borna är galna och kör lite som de tycker; stanna för rödljus; äh... hålla uppsikt i korsningar; who cares... Och jag som har tänkt att börja köra lite mer. Det går säkert bra, men man måste vara fräck, om man inte trycker sig in, så får man inte byta fil etc. Dessutom måste man kunna fickparkera i luckor som är cirka 5 centimeter mindre än vad bilen är lång. Det blir hårdträning helt enkelt.

Förövrigt är det skönt att det är torsdag i morgon, även denna vecka börjar så smått lida mot helg. En vecka till, sen är quarter 3 2009 till ända. Och jag kan börja planera flytt, besök från Sverige, Paris-resa mm.

2 kommentarer:

SW sa...

Ush vad läskigt med din kompis! Ska du flytta? Och har du bokat biljett hit ännu? South east London is good shit, det är mysigt här...du kommer säkert gilla det. Har redan hittat nytt brunchställe! Puss och kram

Anonym sa...

Kul att du skrivit igen. Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg. Ser fram emot resan med mor/dotter -gänget. KRAM